Dushanbe, Tádzsikisztán: Egy kis útikalauz

, miután 2 hetet töltöttünk a legkiemelkedőbb közúti utazásra, készen álltunk a modern világ által kínált kényelemre és pihenésre. Viszlát hegyek, szia kényelmes ágyak és finom ételek! Annak ellenére, hogy izgatottak voltak, hogy forró zuhanyok, nagyszerű ételek és pihenésünk volt, Dushanbe -ban is voltunk, hogy három vízumot szerezzünk a következő országok számára, amelyeket meglátogattunk: Üzbegisztán, Türkmenisztán és Irán.

Miután kilépett a helikopterről (még mindig nem hiszem el, hogy ilyen kiemelkedő utazásra kellett mennünk), elváltunk Jess -szel, és taxival vittük a vendégházunkba. Amikor megérkeztünk, a vacsora ideje körül volt, így Nick és én bejelentkeztünk, és követték a zümmögő hasainkat a közeli Chaikhana -hoz (Teahouse) néhány kebab, kenyér, saláta és chai számára. Még mindig annyira pumpáltunk a helikopter útjáról, hogy beszéltünk és nagyon izgatottan beszéltünk, mielőtt hazamentünk.

Azt terveztük, hogy kb. 10 napot töltünk Dushanbe -ban, az összes vízum megszervezésével és a weboldalra való beragadással. Amit nem terveztünk, az volt, hogy egész idő alatt valóban a városban maradjunk! Mindezen nagyszerű tervek voltak, hogy elinduljunk a közeli rajongói hegyekbe, és sokkal több túrát és esetleg kempingt végezzünk. Ez nem történt meg.

Gyönyörű Radaki Park Dushanbe -ban
Annyira szerettük Dushanbe -t, és úgy találtuk, hogy egy kis rutinja van, amely jó volt a változáshoz. Amikor éreztük magunkat, felébredtünk, és a 3 km -re sétáltunk a gyönyörű Rudaki Main Street -en a preferált kávéhelyre. Két dupla Americanos lenne tejjel az oldalán, és vásárolnánk néhány hihetetlen villásreggelit – tök és körteves, tészta, lazac saláta, pörkölt zöldségek és más finom nyugati ételek. Az ételek és a kávé tökéletesek voltak. Ezután dolgozunk a weboldalon, elmegyünk néhány látnivalót, és megterveznénk, amit vacsorára akarunk.

A tizenegy nap közül hét, amikor ott voltunk, indiai ételeket ettünk! Mint tudod, szeretjük ezt a konyhát. Nem tudunk eleget tenni belőle. Hogy teljesen őszinte legyek, az itt található étel volt a legjobb indiai étel, amiben volt – Indiában vagy Indián kívül. A tulajdonos Delhiből származik, a szakácsok pedig a szubkontinensen is. A vastag, ízléses, fűszeres curry a helyszínre ütközött; A vajban és a fokhagymában elfojtott bolyhos naan kenyér kiemelkedő volt, a masala chai tea vastag és krémes. Minden este kipróbáltunk valami újat, és soha nem volt csalódott.

Mmm, a legjobb currie közül néhány, amilyen valaha volt!
A finom indiai ételek fogyasztása és az olasz kávéfogyasztás mellett a helyi konyhában is megragadtunk. Amikor a Pamirs -ben voltunk, hallottunk egy hagyományos kurtob (joghurt, hagyma, koriander és fakeverék) nevű ételről, de nem tudták kipróbálni. Szóval, a Dushanbe -i étel vadászatán voltam. Megtaláltuk egy falon belüli étteremben (komolyan, ez egy lyuk volt a falban!)

Hagyományos étkezés Tádzsikisztánban, Kurtob
A falon belüli étterem, ahol kurtobot ettünk
Egy közeli teaházban is ettünk, ahol ebédre és harapnivalókra mentünk. Pár éjszaka találtunk néhány lédús, sült csirkét a kiállításon vacsorára, és felfedeztük a nagy Shawarma állványt is.

Finoman lédús sült csirkék vásárolni a bazáron
Még éhes lesz még?!

Dushanbe városa pihentető, csendes, gyönyörű volt, és éppen elég volt nekünk. A hatalmas Haji Yakoub mecset pénteken tölti fel az 1:00 órát. Az imádók kihúzták a saját személyes szőnyegüket, letérdeltek és imádkoztak. Nagyon érdekes látvány volt látni.

A Haji Yakoub mecset belsejében pénteken Dushanbe -ban
A Bag-i-Radaki Park remek hely volt a napsütés megtekintésére, miközben a gyerekek a görgőskéken felvertek, a szülők babáikat babakocsiba tolták, és a párok kéz a kézben sétáltak. Az áramló szökőkutak, műemlékek és békés légkör ez nagyszerű hely volt a tartózkodáshoz.

Naplemente a Bag-i-Radaki Parkban
A vendégház közelében volt a nyüzsgő Varzob bazár. Itt találtunk mindent, amire szükségünk volt a sült csirke vacsorához: friss kenyér és minden saláta összetevője. Mindenki azt mondta, hogy sziasztok nekünk, örültek, hogy fényképeket készítettek, és még teljesen ingyenes ételekből is szolgáltak nekünk.

Eladó szőlő … egy furgon hátuljáról!

A Dushanbe -i 11 napunk végén sikeresen megszereztük az iráni vízumot (24 órát vett igénybe, és 75 euróba került), a türkmenisztáni vízumot (5 vállalati napot vett igénybe, és 55 dollárba került) és az üzbég vízumunk (2 órát vett igénybe és 2 órát vett igénybe és 75 dollárba kerül). Dushanbe az a hely, ahol menni kell, ha szüksége van ezekre a vízumokra!

Whoo Hooo! Megkapta az iráni vízumunkat az útlevélben

Nagyszerű ételekkel töltöttük magunkat, néhány szuvenír vásárlást végeztünk, sokszor sétáltunk az utcákon, felzárkóztak az ülésünkbeE, és örömmel fogadott egy kis idő alatt. De itt az ideje az áthelyezésnek.

Üzbegisztán, itt jönünk!

*** kecske jegyzetek:

Ahol Dushanbe -ban aludtunk:

Adventurer’s Inn. Cím: Pulod Tolis 5/11 a Varzob bazár közelében.

Költség: 18 USD/személy/éjszaka. Voltunk és fizetettünk 15 dollárt/éjszakát. beleértve a Wi-Fi-t és a közös fürdőszobát.

Ahol Dushanbe -ban ettünk:

Salaam Namaste. Cím: 81 Rudaki Ave. Telefon: 992487018634, +992938694154.

Költség: 5,80 USD a hús curryért, 5,40 USD a vegetáriánus curryért. Kenyér és rizs 1,25–2 USD. Ők is sört szolgálnak fel.

Segafredo Zanetti. Cím: 70 Rudaki Ave. Telefon: +992487015777.

Költség: 1,45 USD egy Americano kávéért. Levesek 2,30–3,10 USD. Pastas 3,55-6,45 USD. Reggeli $ 1- 2,50 USD. Saláták 3,30–8 USD. Steak, lazac, csirke étkezés körülbelül 10 dollár.

Nézze meg a Teahouse legjobbját a legjobban a Varzob kiállítás kereszteződésén a Kebabs 1–3 dollárért és a saláta 1,50 USD-t. Keresse meg az utcán eladott sült csirkéket és a Rudaki Ave kis Shawarma üzletét.

Úgy találja, hogy egy kis rutin és nyugati ételre vágyik, miközben úton van? Oszd meg velünk az alábbiakban!

Mint ez a bejegyzés? Tűzd ki!

Jogi nyilatkozat: Az úton lévő kecskék Amazon munkatárs, és más kiskereskedők számára is leányvállalat. Ez azt sugallja, hogy jutalékokat keresünk, ha a blogunk linkjeire kattint, és az e kiskereskedőktől vásárol.