Az Echo -völgyben lévő függő koporsók: Sagada, Fülöp -szigetek

A kérdés mindig felbukkan. Háromszor jártam Sagada -ban. Minden alkalommal meglátogattam az Echo -völgyet. Minden alkalommal, amikor valaki mindig feltette az útmutatót, ezt a kérdést: Miért lógnak a helyiek koporsók a szikla oldalán? Noha a válaszok kis részletekben eltérőek, alapvetően hasonlóak – minél a helyiek úgy vélik, hogy minél magasabbak a koporsók, annál közelebb vannak a mennyhez.

Csak egy rövid sétára a város főútjától, az Echo -völgy valószínűleg a leginkább elérhető a Sagada -i turisztikai helyek közül. A Szent Mária -templomban a Kálvária Hill (Mission Compound) temetőjén keresztül kezdtük el a sétánkat, hogy odajuthassunk. Ami üdvözölt minket, az éles sziklák kilátása volt, függő koporsókkal, amelyek egyik széléhez rögzítették.

Egy kis jel, amelyet egy fenyőfához szorítottak, felhívta a figyelmünket a völgybe vezető úton. “Ez a terület korlátozott a sírok számára” – mondta a jel. Mögötte egy gyönyörű táj van: egy kis domb, fűvel és fenyőfákkal borítva, és különböző méretű fehér sírokkal pontozva. A csoport beleegyezett abba, hogy egy percet vesz igénybe a temető felfedezéséhez. A hideg légkört félelmetesnek tették a sírkövek, amelyek körülöttünk. Ennek ellenére az egyik helyről a másikra ugrottunk, és kerestünk valamit, ami érdeklődést vált ki. Rövid megállónk hosszú tükröződési pillanatává vált számunkra, mivel a sírok tükrekként szolgáltak az életünkben. Nem sokáig tartott, amíg az útmutatónk felhívott minket, és arra kértünk, hogy kövesse őt a völgybe, mielőtt a sötét elkezdi takarni a helyszínt.

A misszió összetett temetője Sagada -ban
A temető egyik végén egy jól elhasználódott nyomvonal volt, amely tanúsította, hogy mennyire népszerű ez a hely a turisták számára. A vöröses sétálóút kiemelkedett a növényzet tengerében. A talaj meglehetősen puha volt, fátyolos, száraz fenyőfákkal. A látvány önmagában csoda volt – a fenyőfák, mint a halottak sentinelei, a mély völgy, amely úgy tűnt, hogy meghívott minket, hogy járjunk le, és a mészkő sziklák, amelyek dicsőségesen emelkednek a földről. Nem tudtunk segíteni, csak elcsúszhattunk, és megpróbáltunk mindent megragadni, amire szemünk. Könnyű séta volt; Olyan egyszerű, hogy valójában elfelejtettük, hogy áthaladunk egy szikla oldalán, és hogy egy rossz lépés az életünkbe kerülhet. Mondanom sem kell, hogy minden olyan turistának, aki meglátogatja ezt a helyet, figyelnie kell a lépését, és óvatosnak kell lennie.

Fenyőfák a környéken

Echo -völgy és a függő koporsók
Amikor végül elértük a nézőpontot, ott álltunk, és csak távolról néztünk a függő koporsókra. Útmutatónk arra buzdított minket, hogy kiabáljunk, mert visszhangzik. Végül is ez az Echo -völgy. Elkezdtük dobni az egyik kiáltást a másik után a másik dombra, és hallottuk, hogy visszatérünk nekünk, örömünkre és szórakoztatásra. Bizonyos szempontból elég ironikus volt. I remember one foreign travel blogger who shared his view about shouting at the Echo Valley. He said that he found it rude to shout at the site, knowing that there were hanging coffins ahead of us and a relatively modern cemetery behind. His view was that we should keep the place quiet and peaceful as a sign of respect to the dead. I agree with him now.

Although I had been to Sagada a few times before, I have never tried going down the valley and see the hanging coffins up close. It’s not because I was scared but more like exhausted. In all three occasions, I had visited this site in late afternoon, after a trek to Bomod-ok Falls or a spelunking tour through Sumaguing Cave or Cave Connection. I just couldn’t exhaust more energy going down to the valley after a tiring day. but that gives me a reason to go back to Sagada soon.